Friday 12 August 2011

mencari kasih sayang Allah :)

assalamualaikum. kenyang semua? saya kenyang. muahahaha. okay2, alang2 tu nak pesan sikit, nak bagi pantun sikit lah. :p ni buat sendiri, express punya :p


 pergi ke kedai dengan mereka,
nak beli roti tak ada label,
kalau makan untuk berbuka,
berpada pada nanti perut jadi double.


haaa, tak best eh? alaaa.. biarlah,hehe.. asalkan bunyik nya ada. :p

ceh, tajuk post dah macam tazkirah,kan? tak kesahlah korang nak cakap apa. terpulang. :) apa yang penting, kita, iaitu saya, awak, awak, awak, awak dan awak (semualah :p) hanya insan biasa.(ade supermark ke? superwomen ke? ada ke? ngehngehngeh :P) so, as an ordinary person, kita ni kena selalu diingatkan. :) ape? taknak diingatkan? okay, tolong tekan pangkah dihujung tab ini. :p

sebenarnya senang nak dapatkan or rasa kasih sayang Allah. salah satu cara, buat apa yang Dia suruh. terutamanya yang wajib. ya? yang wajib kawan kawan. saya bukan nak cakap saya baik, tidak terutama sekali. saya jahat sikit, setakat ngumpat2 tu buat, jeling jeling tu ada jugak, kenyit kenyit mata pun ada. bila masuk habuk :p so, people, sebenarnya, yang wajib tu dah jadi tanggungjawab kita. yes, tanggungjawab.

when it comes with responsibilites matter, it is subjektif. setiap orang mungkin ada pendapat yang berbeza. tapi bila ianya tentang responsibilities kepada Yang Maha Esa, ianya tetap sama. sama. mungkin cara aplikasi yang berbeza.

ambil kesempatan selagi masih hidup untuk sama2 kita jadi lebih baik. oh, nak bagitahu satu perkara. saya selalu lupa, so saya tak marah kepada sesiapa yang mengingatkan saya tentang tanggungjawab saya. (kalau tak caye, tanya abi abu hurairah :), kan?) ade la diam2, tu tanda terima ingatan la tu. :) thanks, kepada semua yang ingatkan saya tentang apa2 yang saya lupa. nah, hadiah senyuman untuk anda. (ecehh, bajet senyuman menawan seperti baby comel ini! gewwwm nyew! ^_^)



nak cari kasih sayang Dia,kena percaya Dia ada untuk kita. selalu. yup, mmg selalu. kalau anda biasa dengan saya, kadang2, anda akan nampak saya tiba tiba doa, on the spot. nampak cam kelakar, tapi saya tahu, dia dengar. saya yakin. try lah, Tuhan Maha mendengar. Dia tahu kita perlukan Dia. Dia pasti permudahkan. percayalah. lagi sekali saya cakap, saya bukan baik. cuma saya berkongsi apa yang saya rasa boleh dikongsi. :) selain daripada tu, cuba baca ayat ni (ayat ni ibu bagi, dia pesan suruh baca tiapkali rasa susah. tak kira bila pun :) oh, thanks ibu)

(dalam bacaan rumi lah ya? nak tulis jawi tak reti :( sob.sob)
bismillahirrahmanirrahim.
robbi yassir wa la tu'assir.
p/s; baca je banyak2, sambil niat ikhlas minta Dia permudahkan urusan kita. amin



apa yang pasti, kalau kita bergantung pada Tuhan, kita pasti rasa kasih sayang Dia. percayalah. 
oh, macam ustazah dah kan? annoyed ke? tak kesahlah, im just sharing, tak nak ikut, taknak baca, terserah. saya tak paksa, sama sekali. :)


carilah kasih sayang Dia selain dari mencari kasih sayang sesama manusia :)
maaf kalau saya tersalah kata. terima kasih kawan. :)

regards, 
me :)

2 comments:

  1. rabbi yassir wala tu'assir.. Amin..

    bersemangat sket nk update blog kite cani. haha..
    nt kite da update serba sket, kite bg link ey..

    ReplyDelete
  2. cik najwa, hehe.. bagus bagus. share lah apa yang anda tahu! itu pun dinamakan menyampaikan. so, kalau ada orang yang mengaplikasikan apa yang kita sampaikan, kita dapat pahala. insyaAllah. :)

    thanks sebab sudi baca! :)

    ReplyDelete